
15 YEARS SIDE BY SIDE
15 YEARS
SIDE BY SIDE
Mode zit in de familie
Bel&Bo is al van bij de start een echt familiebedrijf. De grootvader van onze CEO Charlotte Delfosse, André Delfosse, startte in de jaren ’60 met de productie van bovenkledingstukken. “Omdat er wel eens stock over was, werd er een fabriekswinkel opgericht”, vertelt ze. “Dat liep zodanig vlot dat er winkels bijkwamen om die stock samen met andere kledij en nog enkele andere dingen, zoals huishoudlinnen, onderhoudsproducten en snoep, te verkopen. Daarna heeft mijn vader Michel Delfosse het kledingaanbod uitgebreid en de rest afgebouwd. In 2010 werd het familiebedrijf hervormd tot de modeketen Bel&Bo.”

…en blijft in de familie
In april 2024 gaf Michel Delfosse na 40 jaar de fakkel door aan zijn dochter Charlotte. Geboren in een modenest kwam Charlotte 11 jaar geleden na haar masterstudies in Leuven en Milaan aan boord bij Bel&Bo. Michel Delfosse heeft zijn opvolgster de laatste jaren intensief begeleid, net als zijn dochter Pauline die aankoopverantwoordelijke is. “Ze kennen het bedrijf tot in hun vezels en vormen een complementair duo", zegt hij. “Die continuïteit aan de top van het bedrijf is een bewuste en geruststellende keuze voor alle 600 werknemers van Bel&Bo .”

15 jaar achter de rug, nog velen te gaan
Sinds 2010 is Bel&Bo uitgegroeid tot een vaste waarde in de Belgische modewereld, met 95 winkels, een webshop én een heleboel bekende gezichten die mee op de kar sprongen.
“Er zijn drie grote dingen waar we de komende jaren volop op willen inzetten,” vertelt Charlotte. “Eerst en vooral: groeien. Niet zozeer groter worden, maar vooral beter. Eerlijker. Bewuster en transparanter, met respect voor mens en planeet. Daar zijn we trouwens al volop mee bezig, bijvoorbeeld met ons Bel&Back-programma waarin oude kledij een tweede leven krijgt. Daarnaast willen we er financieel sterk blijven voorstaan. Alleen zo kunnen we blijven investeren in onze winkels, mensen en collecties.”
“Een tweede grote focus? Digitalisering. We zijn zowel on- als offline al sterk aanwezig, maar achter de schermen willen we je ervaring nog beter maken. Of je nu op je gemak thuis online winkelt, of in de winkel persoonlijk geholpen wordt: we willen dat het altijd even makkelijk, snel en aangenaam is.”
“En last but not least: we willen ons als merk nog duidelijker op de kaart zetten. Zeker bij jonge mama’s die ons nu beginnen ontdekken. Tegelijk willen we trouw blijven aan wie we zijn, en aan iedereen die al langer klant is. We groeien graag mee met hen.”

SHARE YOUR STYLE #BELNBOFASHION
Deel jouw outfit met @belnbo en maak kans op een Bel&Bo-waardebon van 50 euro.